Emma Nuutinen on nimetty Auroraliigan parhaaksi pelaajaksi kaudella 2025-2026. Kuva: Seppo Kärki / IS
Kolminkertainen olympiakiekkoilija Emma Nuutinen on solminut vuoden mittaisen sopimuksen PWHL-joukkue Seattle Torrentin kanssa. Seura ilmoitti asiasta sunnuntaina.
29-vuotias Nuutinen pelasi kolme edellistä kautta Kiekko-Espoossa, jossa hän juhli Suomen mestaruutta Auroraliigassa kahtena peräkkäisenä kautena.
Viime kaudella vantaalainen laitahyökkääjä oli Auroraliigan merkittävimpiä pelaajia. Hän teki runkosarjan 28 ottelussa yhteensä 63 tehopistettä (27+36) ja voitti sekä maali- että pistepörssin. Lisäksi hänet valittiin Auroraliigan parhaaksi pelaajaksi.
Pudotuspeleissä Nuutinen keräsi 13 ottelussa 25 (13+12) tehopistettä ja vei ylivoimaisesti nimiinsä pudotuspelien maali-, syöttö- ja pistepörssin.
Nuutinen on edustanut Naisleijonia kolmissa olympiakilpailuissa (2014, 2018, 2026) ja saavuttanut 2018 olympiapronssia. Hän voitti MM-pronssia vuosina 2015 ja 2017 sekä MM-hopeaa 2019.
Seattle ei ole Nuutiselle ensimmäinen kokemus Yhdysvalloista. Hän pelasi yliopistokiekkoa vuoden North Dakotan yliopistossa ja kolme vuotta Mercyhurstin yliopistossa.