Janni Hussi esittää suorat kommentit vetoremmeistä

Janni Hussi jakoi näkemyksensä vetoremmeistä. Kuva: Pete Aarre-Ahtio / IS

Lue tiivistelmä

Mediapersoona Janni Hussi avaa Instagram-julkaisussaan syitä vetoremmejen käyttöön voimaharjoittelussa.

<spanHussi rohkaisee myös muita treenaajia hyödyntämään vetoremmejä hyvällä omallatunnolla.

Näytä lisää

Janni Hussi kertoo Instagramissa mielipiteensä siitä, onko vetoremmejen käyttö tarpeellista painojen nostamisessa.

Aiheesta on käyty keskustelua

Hänen julkaisunsa otsikkona on toteamus: Jos puristusvoima ei riitä ilman remmejä, niin forkkuja treenaamaan.

– Käytän vetoremmejä käytännössä silloin, kun teen raskaita liikkeitä, kuten isoille lihasryhmille, esimerkiksi jaloille, selälle tai muissa vaativissa vedoissa, Hussi kertoo ja käyttää remmejä maastavedoissa sekä 80 että sadan kilon painoilla.

– Voin suoraan sanoa, että ei, minun forkut (kyynärvarret) eivät kestä tuollaisia painoja pitkään, kun jalat sen vaatisivat. Ja rehellisesti sanottuna, en koe, että forkkujeni pitäisi jaksaa samalla tavalla kuin reisieni.

Kartanlukijan ja mediapersoonan mielipide perustuu siihen, ettei hänen työssään vaadita suuria käsivoimia.

– Eli jos et ole treenaamassa leuanvedon MM-kisoihin, niin hyvällä omallatunnolla vetoremmejä voi käyttää, Hussi neuvoo lopuksi.

Hänen julkaisunsa on saanut useita tuhansia tykkäyksiä ja kymmeniä kommentteja.

YK