Neljä loukkaantui puukotuksessa sairaalassa Puolassa.

Puolan poliisi. Arkistokuva: Doris Heimann/dpa.

Neljä henkilöä sai vammoja, kun mies hyökkäsi terveydenhuollon työntekijöiden ja potilaiden kimppuun terävällä esineellä Jastrzebie-Zdrojn sairaalassa, Etelä-Puolassa, torstai-iltana, raportoi Puolan media RMF24 viitaten paikalliseen poliisiin, kertoi Xinhua.

Hyökkäys tapahtui Sileesian lääniin kuuluvassa Erikoissairaalassa. Kolme uhri sai stabivammoja rintaan ja yksi kaulavammoja. Sairaala viranomaisten mukaan heidän tilansa oli vakava mutta vakaa.

Epäilty saatiin hallintaan osaston päällikön toimesta ennen poliisin saapumista, ja hänet pidätettiin sen jälkeen. Poliisi tutkii hyökkäyksen olosuhteita.

Puolan terveysministeriö ilmoitti seuraavansa tilannetta tarkasti ja olevan valmis tarjoamaan kaiken tarvittavan tuen.

YK