Videolla näkyy pelastustoimenpiteitä onnettomuuspaikalla.
| Päivitetty 13:55
HSL:n bussi ja moottoripyöräilijä törmäsivät Espoon keskuksessa noin kello 11 keskiviikkoaamupäivällä.
Moottoripyöräilijä menehtyi onnettomuudessa, Länsi-Uudenmaan poliisi ilmoitti noin puoli kahden aikaan.
Ensitietojen mukaan alle 40-vuotias mies menetti moottoripyöränsä hallinnan ja ajautui bussin kylkeen.
Poliisi on tehnyt asiasta rikosilmoituksen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Lisäksi poliisi tutkii kuolemansyytä.
IS:n haastatteleman bussin matkustajan mukaan linja-auton kääntyessä vasemmalle kuului voimakas kolahdus ja ajoneuvo pysähtyi. Tapahtuman jälkeen hän havaitsi moottoripyörän ja sen kuljettajan, joihin bussi oli osunut.
Paikalle saapui silminnäkijän mukaan useita ambulansseja.
HSL:n viestinnästä kerrottiin puolenpäivän jälkeen IS:lle, että yhtiö on tietoinen tapahtuneesta, mutta ei tiedä asiasta enempää, eikä sillä ole kommentoitavaa.
Pelastustoimi oli aktiivisesti mukana onnettomuuspaikalla. Kuva: Lukijan kuva