Kahden Ilta-Sanomien lukijan mukaan terminaali oli tyhjennetty Kuva: Lukijan kuva
Silja Linen Tukholman terminaalissa vallitsi iltapäivällä hämmennys.
Kahden Ilta-Sanomien lukijan mukaan terminaali oli evakuoitu.
Paikalla ollut Alexandra Leppänen kertoi, että noin kello 15.30 paikallista aikaa terminaalissa alkoi soida palohälytys. Kello on Ruotsissa tunnin jäljessä Suomen ajasta.
–Olimme nousemassa laivaan. Yhtäkkiä kuului palohälytys ja kaikki lähtivät ulos.
Leppäsen mukaan tilanteesta ei ollut vaaraa kenellekään. Terminaalin tyhjentäminen kuitenkin kesti, sillä paikalla oli runsaasti ihmisiä.
Leppänen havaitsi terminaalin ulkopuolella ennen kello 16 paikallista aikaa kaksi paloautoa ja kaksi poliisiautoa.
Leppänen viestitti kello 15.57 Ruotsin aikaa, että matkustajat pääsivät jälleen laivaan. Myös toinen lukija lähetti viestin, jossa kertoi, että tilanne oli rauhoittunut.
– Hissit eivät toimineet, eikä liukuportaat olleet käytössä. Tilanne oli melko kaoottinen, kun ihmiset joutuivat kantamaan suuria matkalaukkuja ja vaunuja, Leppänen viestitti.
Ilta-Sanomat on saanut tilanteesta videon, jossa suuri joukko ihmisiä kulkee portaita ylöspäin matkalaukut mukanaan.
Terminaalin työntekijä vahvisti, että terminaalissa oli palohälytys. Hänen tietojensa mukaan tilanteesta ei ollut aiheutunut viivästyksiä matkustajille.