Lewis Hamiltonilta odottamaton ilmoitus: kärsi vakavasta vammasta

Lewis Hamiltonilta odottamaton ilmoitus: kärsi vakavasta vammasta 1

Lewis Hamilton ajoi rajusti ulos Barcelonassa vuonna 2025. Kuva: Otto Moretti

Lue tiivistelmä

F1-kuljettaja Lewis Hamilton kertoo kärsineensä vakavasta niskavammasta tammikuussa 2025 Barcelonan testeissä.

Hamiltonin kaularangan välilevy siirtyi paikaltaan vakavassa ulosajossa, eikä hän pystynyt tekemään mitään yhdeksään viikkoon.

Vamma selittää Hamiltonin heikkoa ensimmäistä kautta Ferrarilla, jolloin hän hävisi tallikaverilleen Charles Leclercille pistein 242–156.

Kuluvalla kaudella Hamilton on toipunut ja saavuttanut voiton Barcelonassa, ja hän on MM-sarjassa toisena 115 pisteellä.

Näytä lisää

F1-tähti Lewis Hamilton kertoo kärsineensä niskavamman tammikuussa 2025 Barcelonassa ajetuissa F1-testeissä. Hamilton ajoi ulos Barcelonan testien toisena päivänä.

– Iskeydyin seinään todella rajusti. Yksi kaularangan välilevyistäni siirtyi paikaltaan, ja se aiheutti hermokipua, Hamilton kertoo Motorsportin mukaan.

Ulosajossa saatu vamma oli nykyaikaisten F1-onnettomuuksien mittakaavassa poikkeuksellisen vakava.

– En voinut tehdä oikeastaan mitään yhdeksään viikkoon. Kävin kiropraktikolla päivittäin, mutta en pystynyt nukkumaan juuri lainkaan.

Vamma vaivasi Hamiltonia pitkään kauden 2025 aikana.

– Söin kipulääkkeitä ja sain ruiskeita, tein kaikkeni jotta se paranisi. Jouduin elämään sen kanssa. Se ei ollut helppoa tilanteessa, jossa olin.

Hamiltonin vaimeat suoritukset ensimmäisellä Ferrari-kaudellaan herättivät ihmetystä F1-varikolla. Hän hävisi koko kauden pistetaulukossa tallikaverilleen Charles Leclercille peräti pistein 242–156.

Kuluvalle kaudelle Hamilton on saanut huomattavasti paremman alun. Hän saavutti ensimmäisen voittonsa Ferrarin ratissa Barcelonan osakilpailussa ja on seitsemän osakilpailun jälkeen MM-pistetaulukossa toisena Kimi Antonellin jälkeen.

Hamilton on kerännyt 115 pistettä, kun taas alavireinen Leclerc on saanut kasaan vain 75 pistettä.